نکته ای می بایست در باب بعدها آسانسورهای خانگی یک نفره بدانید این میباشد که اندازه آنها هیچ تاثیری بر چگونگی آنها نمی گذارد. زیرا مجموع قطعات و اجزای این آسانسورها که در بعدها خرد می‌باشند، از چگونگی و دوام بیشتری برخوردارند. در هنگام پیاده سازی و ایجاد کرد بعد ها این نوع آسانسورها بایستی به فاکتورهای مهمی برای مثال نوع ساختمان، تعداد ساکنین و تعداد طبقات اعتنا خواهد شد.
مزایای بالابرهای خانگی تک نفره
همانگونه که گفته شد سرعت جاری ساختن عملیات نصب و تاسیس این نوع بالابرها بسیار سریع میباشد. از سایر مزایای این بالابرهای تک نفره می شود به مفاد ذیل نیز اشاره نمود: خرید بالابر سهولت در به کار گیری و راحتی شما بها ملک شما‌را بالا می‌برند. از این بالا بر در خانه تان می‌توانید برای حمل فرزندان و سالمندان به کارگیری نمایید. در هزینه برق شما صرفه جویی می نماید 
 
بالا بر خانگی تک نفره خرد
این نوع بالابرها کوچکترین سبک بالابر خانگی میباشند؛ اما از گنجایش بالایی برخوردارند. این نوع بالا بر مصرف برق یه خرده داراست و تک فاز شغل می نماید. بالابر خانگی خرد تا گنجایش ۱۵۹ کیلوگرم را داراست و تا طول ۵ تا ۱۰ متری به سمت بالا می رود.
گونه های بالا بر خانگی یک نفره
این نوع آسانسورها از حیث ساختار به تعدادی تیم تقسیم میشوند که به دنبال به معرفی اشکال بالابرهای خانگی می‌پردازیم.
این نوع آسانسورها با یک مبنا کابل تغذیه میشوند که در حوالی کنتاکتور قرار گرفته میباشد. این نوع از بالا بر ها از مشهور ترین نوع بالا بر تک نفره به شمار میروند و معمولا در ساختمان های تجاری یا این که دکان های تبارک گزینه استعمال قرار میگیرند. این نوع آسانسورها با کابین های فلزی یا این که شیشه ای ساخته میشوند.
آسانسورهای کابل اساس مجهز به شفت های منحصربه‌فرد می‌باشند که تماما مقرون به صرفه و ارزان خیس می باشند. این بالابر خانگی تک نفره ارزان معمولا سوای شفت میباشد که فقط با تعدادی اصلاح جزئی می قدرت آن را درون ساختمان ها جا به جا کرد.
بالا بر خانگی تک نفره زنجیر پایه
این نوع بالا بر مشابه آسانسورهای کابل شالوده می‌باشند با این تفاوت که یک جداره زنجیر در کنتاکتور دارا هستند. این نوع بالا بر خانگی دوام بیشتری دارا‌هستند و به مراقبت کمتری احتیاج دارا هستند. همینطور در فضای مصرف به صورت قابل توجهی صرفه جویی میگردد. از حیث اقتصادی مقرون به صرفه خیس می باشند و جابه جایی ریلکس تری دارا هستند.