تحقیق قرار گیرند  بیسون صنعت تا کارایی صحیح آن ها محاسبه و از حادثه غربت گردد. از این بالابر ها به هیچ وجه نباید به عنوان آسانسور نفربر استفاده شود.

 

درین نوع بالابر چرخ زنجیر و یا قرقره کابل توسط جک هیدرولیک نیمی از کورس تکان را طی کرده و نیرو بوسیله زنجیر یا کابل به میز کار انتقال پیدا می‌کند و تک تک مسیر را طی می‌نماید. در این‌موقعیت‌ نسبت به بالابرهای جک بی واسطه فارغ از زنجیر به جک هیدرولیک با کورس کمتری نیاز هست. این بالابرها نیز برای حمل بار بوده و برای جابجایی نفر توصیه نمی شود. هرچند افراد زیادی در کشور ایران از این بالابرهای هیدرولیکی - زنجیری به عنوان بالابر نفری استعمال می کنند در حالی که سیستم های ایمنی آسانسور و بالابر را برای آن حدس نکرده اند.

 

ه) بالابرهای بوم لیفت ثابت (Static Base Boom Lifts):

 

فقط نوع از بالابر هیدرولیکی که میتواند ضمن دسترسی عمودی، دسترسی افقی نیز ساخت‌و‌ساز کند، بالابر بوم لیفت می باشد. بالابرهای بوم لیفت ثابت معمولا ظرفیت مقداری دارند و برای حمل نفر استعمال میشوند.

 

بالابر مفصلی ثابت آسانسور خرید بالابر هیدرولیکی زنجیری ثابت آسانسور آکاردئونی هیدرولیکی خط تولید

بالا بر بوم لیفت ثابت با دسترسی عمودی و افقی بالا بر هیدرولیکی-زنجیری جک عمودی آسانسور آکاردئونی ثابت

 

 

۲- بالابرهای متحرک (Aerial Working Platforms):

 

بالا بر متحرک یا بالابر سیار برای استفاده نفر طراحی شده اند و گاهی به آن بالابر نفر یا Man lift نیز میگویند. این نوع آسانسور چرخ دار به راحتی جابجا شده و با ایمنی بالا به کاربران اجازه می‌دهد در زمان های مختلف به نصب و تعمیر و رنگ آمیزی و... بپردازند. بالابر متحرک هیدرولیکی به دو دسته کلی تقسیم میگردد

الف) بالابر سیار هیدرولیکی با دسترسی عمودی: این نوع بالا بر هیدرولیکی سیار فقط به صورت عمودی توانگری جابجایی نفر را در ارتقاع داشته و دسترسی افقی ایجاد نمی‌کنند. متداول ترین این ماشین ها، بالابر هیدرولیکی آکاردئونی (قیچی - Scissor Lifts) ، بالابر نفربر ریلی و بالابر عمود بر میباشد. این بالابر ها از مکانیزم های حرکتی و بالابری متفاوتی به کارگیری می کنند که درباره آن توضیح داده خواهد شد. بالابر های متحرک به صاحبان مشاغل یاری