نوع کابین و درب آسانسور یک کدام از خصوصیت های اساسی آن در تیم بندی است. بالابرهای صنعتی طیف وسیعی از گونه های کابین و درب را در برمیگیرند. این نوع بالابرها ممکن میباشد در بعضی کاربردها فارغ از کابین و درب پیاده سازی شوند. در‌این‌حالت‌ یک کفی ( پلتفرم) متحرک توشه را میان طبقات جابجا میکند. پلتفرم یا این که کفی می‌تواند دارنده حفاظ هایی برای ایمنی بیشتر باشد. از سوی  دیگر برخی از بالابرهای صنعتی مجهز به کابین های به طور کامل پوشیده از دیواره و سقف میباشند. همینطور این بالابرها بمنظور امان امنیت بیشتر برای یوزرها درب های کابین و طبقات مجهز می گردند.
 
کاربردهای آسانسور صنعتی
بالابرهای صنعتی در بخش اعظمی از دور و اطراف های کاری کاربرد دارا هستند. در تحت به برخی از کاربردهای اساسی این نوع بالابرها اشاره کردیم.
 
کارخانجات و سوله های صنعتی
دکان های گرانقدر
انبارهای محافظت متاع و مواد اول
صنعت های نفت و گاز پتروشمی
صنعت های دفاعی و نظامی
اشکال سیستم محرکه بالا بر
سیستم محرکه بالابرها مبنی بر موقعیت ساختمانی و بهره‌برداری مانند ارتفاع مسیر، تعداد توقف، گنجایش توشه و …تجهیز می‌گردد. مهم‌ترین سیستم محرکه های آیتم استعمال در گونه های بالابرها، هیدرولیک، وینچی و کششی میباشد.
 
آسانسور هیدرولیک صنعتی
معمول ترین و مطلوب ترین سیستم محرکه برای اشکال بالا بر صنعتی، مکانیزم هیدرولیک میباشد. بالابرهای صنعتی معمولا با گنجایش نسبتاً متعددی پیاده سازی میگردد. با اعتنا به کاربرد آن‌ها که اکثر اوقات حمل توشه در کارخانجات و ساختمان های صنعتی میباشد تحمل گنجایش توشه لازم یکی‌از مشخصات اصلی گزینه انتظار میباشد. همینطور به دلایل متفاوت برای مثال ایمنی ترجیح به جنبش بالا بر با سرعت های زیر خیس میاشد. این دو خصوصیت در سیستم های هیدرولیک تماماً هماهنگ می شود.
 
بکارگیری سیستم هیدرولیک در اشکال آسانسور مزایای دیگری نیز پیش رو قرار می‌دهد که به‌دنبال آیتم رسیدگی قرار خواهد گرفت.