یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آسانسورهای هیدرولیک عدم نیاز به ماشین آلات می‌باشد. آسانسورهای هیدرولیک به جهت اینکه واحدهای قدرت و کنترل آن‌ها در داخل راهرو بیسون صنعت قرار دارا هستند، “خودگیر” می باشند. این موضوع به صرفه جویی در دور و اطراف کمک می نماید و این زمینه را برای آسانسور آماده می نماید تا فضای کمتری را اشغال نماید. از آنجایی که قطعات کمتری در آسانسورهای هیدرولیک وجود دارااست، نصب آن‌ ها معمولا سریع ‌خیس، شل ‌خیس و ارزان‌خیس از آسانسورهای کششی است.

 

علاوه بر این، سیستم های بالا بر هیدرولیک از نگاه انرژی کارآمد می‌باشند. پمپ صرفا وقتی پر‌نور می‌شود که مسافر وارد کابین بالا بر خواهد شد، به این ترتیب آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی صرفه جویی در مصرف انرژی را با خویش به همراه دارا‌هستند. آن‌ها همینطور تمایل به ساخت و ساز گرمای کمتری داشته که سبب کاهش بیشتر مصرف انرژی می‌شود. در‌حالتی که تا این قسمت برای جواب به سؤال ” آسانسور هیدرولیکی یهتره با کششی” هیدرولیکی را گزینش میکنید، عالی می‌باشد پیش از مقایسه بالابر هیدرولیک با کششی، نقاط ضعف آسانسور هیدرولیکی را مطالعه کنیم!

 

 

 

نقاط ضعف آسانسورهای هیدرولیک:

بر خلاف آسانسورهای کششی، آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان های بلند مطلوب نیستند. از آنجایی که آسانسورهای هیدرولیک برای حرکت به استفاده از روغن خرید بالابر متکی هستند، فشار سیال مایحتاج برای بالا بردن کابین بالابر با ارتقاء مسافت از طبقه همکف ارتقا می یابد. این بدان معناست که آسانسورهای هیدرولیک معمولاً صرفا در ساختمانهایی تا حدود شش عدد هشت طبقه به کار گیری میشوند. از سایر نقاط صعف این آسانسور، می شود به موارد پایین اشاره نمود:

 

آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی کندتر عمل می نمایند. این به‌این عامل است که سیال هیدرولیک به مجال بیشتری برای بالا و پایین بردن پیستون نسبت به سیستم کابلی نیاز دارااست.