اکنون برای مقایسه بالا بر هیدرولیکی با آسانسور وینچی به صورت ظریف، درین نصیب به معرفی آسانسورهای کششی می‌پردازیم. آسانسورهای کششی از سیستمی از کابل‌ها، شیارها و یک موتور استعمال می‌نمایند که معمولا در یک موتورخانه غیروابسته بالای راهرو قرار دارا‌هستند.

اتاق بالابر برای چرخاندن نوارهای کابلی که کابین بالا بر را از طبقه ای به طبقه دیگر بالا و زیر می نماید، گشتاور ساخت و ساز می نماید. آسانسورهای کششی معمولً در ساختمان ‌های بلند به کار گیری می ‌شوند و برای معماران و بسط ‌دهندگانی که عرش‌خراش‌ ها را می ‌سازند، مورد‌ ای مطلوب می باشند. اکنون در‌پی برای مقایسه بالا بر هیدرولیک با کششی، مانند قسمت گذشته به معرفی نقاط قوت و ضعف این بالا بر میپردازیم.

نقاط قوت آسانسورهای کششی:

یک کدام از پر رنگ‌ترین نقاط قوت آسانسورهای کششی سرعت آنهاست. خرید بالابر  آسانسورهای کششی سریعتر از آسانسورهای هیدرولیک عمل می نمایند و همینطور می‌توانند گنجایش های بیشتری را تحمل نمایند.

آسانسورهای کششی همچنیت در کارایی خویش بسیار نرمتر و قابل پیش گویی خیس می باشند. این قضیه تا حدی به جهت سیستم کابل و قرقره میباشد که بالابر را قدرتمند می‌ سازد تا یک ترفیع و فرود ریتمیک را در مقابل جنبش کندتر آسانسورهای هیدرولیکی نگهداری نماید.

تا به‌این نصیب، مهمترین تفاوت بالا بر هیدرولیکی و کششی در سرعت آنها میباشد.

نقاط ضعف آسانسورهای کششی:

ضعف نخستین آسانسورهای کششی هزینه آنهاست. سیستم های بالا بر کششی بغرنج‌خیس می باشند؛ چون به یک اتاق برای مراقبت موتور نیاز دارا‌هستند که به هزینه کلی نصب میافزاید. خلال این، از آنجایی که آسانسورهای کششی بارهای هنگفت ‌ تری را حمل می ‌نمایند، برای کارکردن به انرژی بیشتری نیاز دارا‌هستند و هزینه ‌های محافظت آن ‌ها نیز بیشتر میباشد.

یک کدام از دیگر از نقاط ضعف آسانسورهای کششی صدایی میباشد که ساخت‌و‌ساز می نمایند. آسانسورهای کششی به موتورها و ژنراتورهایی نیاز دارا‌هستند که سبب ساخت جنجال و ارتعاش میشود. پس در یک حرف، مقایسه بالابر هیدرولیک با کششی بیشتر به طریق کوشش آنها و هزینه هایشان متعلق میباشد.

در انتها یک نگاه کلی به تفاوت های این دو نوع بالابر می اندازیم:

هر دو بالا بر هیدرولیک و کششی مزایا و معایب خویش را دارا‌هستند. اینکه کدام بالابر خوب فعالیت می نماید، به نیاز پروژه متبوع بستگی دارااست. در حالی که نصب آسانسورهای هیدرولیک معمولی‌خیس میباشد و نیاز به تعمیر و حفظ کمتری دارا‌هستند، برای ساختمان‌های مرتفع مطلوب  نیستند. از طرفی دیگر آسانسورهای کششی سریعتر و روانتر می باشند، البته هزینه بالای نصب و ابهام نصب را به یار خواهند داشت.