الابرهای صنعتی در بخش اعظمی از فضا های کاری  کاربرد دارا هستند. در ذیل به بعضا از کاربردهای اصلی این نوع بالابرها اشاره کردیم.
 
کارخانجات و سوله های صنعتی
مغازه های بلندمرتبه
انبارهای مراقبت جنس و مواد نخستین
صنعت های نفت و گاز پتروشمی
صنعت های دفاعی و نظامی
گونه های سیستم محرکه بالا بر
سیستم محرکه بالابرها مبتنی بر موقعیت ساختمانی و افتتاح مانند ارتفاع مسیر، تعداد توقف، گنجایش توشه و …تجهیز می گردد. مهم ترین سیستم محرکه های گزینه استعمال در گونه های بالابرها، هیدرولیک، وینچی و کششی میباشد.
 
آسانسور هیدرولیک صنعتی
معمول ترین و مطلوب ترین سیستم محرکه برای اشکال آسانسور صنعتی، مکانیزم هیدرولیک میباشد. بالابرهای صنعتی معمولا با گنجایش نسبتاً متعددی پیاده سازی می‌گردد. با دقت به کاربرد آن‌ها که اکثر زمان ها حمل توشه در کارخانجات و ساختمان های صنعتی میباشد تحمل گنجایش توشه موردنیاز یکی مشخصات اصلی گزینه انتظار میباشد. همینطور به دلایل مختلف برای مثال ایمنی ترجیح به تکان بالا بر با سرعت های تحت خیس میاشد. این دو خصوصیت در سیستم های هیدرولیک به طور کاملً هماهنگ می‌گردد.
 
بکارگیری سیستم هیدرولیک در گونه های بالا بر مزایای خرید بالابر دیگری نیز پیش رو قرار می دهد که به دنبال گزینه نظارت قرار خواهد گرفت.
 
 
 
آسانسور صنعتی وینچی
بعداز سیستم هیدرولیک بالابرهای وینچی کاربرد بیشتری دارا‌هستند. در مقایسه، سیستم های کششی بالابرهای وینچی بی آلایش خیس و اقتصادی خیس می‌باشند. بالابرهای وینچی مکانیزم کارایی بسیار معمولی ای مانند چرخ چاه دارا‌هستند. نحوه شغل آسانسور مطابق گردش یک قرقره متناسب از روش الکتروموتور گیربکس است. با تکان موتور گیربکس قرقره سیم بکسل را به دور خویش می چرخاند. با چرخش سیم بکسل دور قرقره کفی آسانسور هم جهت جنبش میکند. همینطور با چرخش مغایر جهت قرقره کفی بالا بر نیز در جهت معکوس جنبش میکند.
 
بالا بر وینچ در مقایسه با سیستم هیدرولیک مصرف انرژی بسیار بالاتری دارااست. همینطور حفاظت ایمنی مایحتاج در بالابرهای وینچی اختلال خیس میباشد.