آسانسور هیدرولیک چیست؟
بالابر هیدرولیک دستگاهی هست که بصورت ثابت یا متحرک، بمنظور جابجایی بار یا افراد بین دو یا یک سری سطح که از دید ارتفاع اختلاف دارند مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع بالا بر با به کارگیری از یک یا دو جک هیدرولیک و یک دستگاه پاوریونیت بر طبق فشار و جریان سیال هیدرولیک فعالیت می کند.

کاربرد آسانسور هیدرولیک
بالابرهایی که با سیستم هیدرولیک شغل می کنند تنوع زیادی دارند. کاربرد بالابرهای هیدرولیک در بسیاری از بخش های خانگی، مغازه، کارگاهی و صنعتی قابل مشاهده  خرید بالابر می‌باشد. مزایایی که سیستم های هیدرولیک در مقایسه با انواع سیستم های دیگر در بالابر تشکیل داد می کنند سبب گرایش بیشتر طراحان، سازندگان و مصرف کنندگان به استفاده از این نوع سیستم شده است.

بالابر خانگی فضای خارجی
آسانسور خانگی هیدرولیک
بالابرهای خانگی، نوع کوچکی از آسانسورها میباشند  بیسون صنعت که برای استفاده افراد جهت جابجایی فی مابین طبقات ساختمان نصب می شوند. اکثر اوقات بالابرهای خانگی یا هوم لیفت با سیستم هیدرولیک طراحی و انجام می گردند. کاربرد بالا بر خانگی هیدرولیک در ساختمان های کهن فاقد بالابر، ویلاهای دو یا سه طبقه و همچنین دکان ها و دفاتر کاری با کاربری محدود است. بکارگیری سیستم هیدرولیک سبب می گردد اتاقک موتورخانه در بالای دستگاه بالابر حذف گردد. همچنین می اقتدار آسانسور خانگی هیدرولیک را در فضای خارج از ساختمان و یا درون آن نصب کرد.

بالا بر ویلچربر
بالابر ویلچربر هیدرولیک
بالابر ویلچربر یا اصطلاحا جک عقب افتاده جسمی برای جبران اختلاف ارتفاع در قسمت ورودی در محوطه یا داخل ساختمان کاربرد دارااست. بهترین نوع مکانیزم از حیث اجرا و ایمنی، آسانسور هیدرولیک ویلچر بر می باشد. به کار گیری از بالابر ویلچربر هیدرولیک با تجهیزات ایمنی و مناسب، جنبش نرم تر، کم صدا تر و ایمن تری در مقایسه با سایر سیستم ها را نگهبانی می کند.

آسانسور برانکاردبر
آسانسور برانکاردبر
بالابرهای برانکاردبر، مشابه بالا بر های ویلچربر می باشند. این بالابرها برای جبران اختلاف سطح در ورودی های ساختمان های درمانی کاربرد دارا‌هستند. پلتفرم این نوع آسانسور امکان جابجایی یک برانکارد با بیمار را دارا هست. بالابر هیدرولیک برانکاردبر ایمنی بالا و مزایای بیشتری دارد.

بالابر غذابر سینی بر
بالابر غذابر سینی بر
بالابرهای غذابر در رستوران ها، کافه ها و سالن های غذاخوری کاربرد وسیعی دارا‌هستند. در سلف سرویس بخش اعظمی از ادارات، مجتمع ها، دانش کده ها و ... سینی های طعام از طبقه آشپزخانه توسط بالابر غذابر به طبقه غذاخوری منتقل میگردند. دستگاه بالابر غذابر هیدرولیک می تواند در مقایسه با سیستم های وینچی از نرمی حرکت و عملکردی معدود صدا بهره مند باشد.

بالابر هیدرولیک باربر
بالا بر هیدرولیک کفی
اشکال بالا بر کفی (پلتفرم) هیدرولیک کاربرد وسیعی دارا‌هستند. بالابرهای کفی دارای یک برگه یا پتلفرم هستند که ممکن میباشد به حفاظ مجهز شود. با بالا و پایین رفتن کفی آسانسور انواع بار یا افراد بین دو یا یک‌سری سطح در حین جابجا میشوند. در امر با بالابرهای کفی هیدرولیک که منحصر جابجایی افراد (مانند آسانسور ویلچر بر یا برانکاردبر) می بایست لازمات ایمنی بطور کامل در حیث گرفته شوند. بالا بر مغاره ای یا کارگاهی انواعی از بالابرهای کفی میباشند. این بالابرها معمولا با ظرفیت بار محدود (حداکثر ۲۵۰ کیلوگرم) و بعدها کفی کوچک برای جابجایی بار فی مابین دو طبقه در فروشگاه ها، سوله ها و سایت های کوچک آیتم به کارگیری قرار می گیرند.