احتساب ارتفاع پایه جک هیدرولیک بالا بر
یکی مراحل نصب بالا بر هیدرولیک جک در کنار غیرمستقیم به حساب آوردن و برش شالوده جک است. این فعالیت به محاسبه تعدادی فاکتور مستقل مربوط میباشد و گاهی سبب ساز سردرگمی نصاب بالا بر می‌شود. در این نوشته بنحوی بی آلایش و بی نقص طریق و فرمول محاسبه ارتفاع محور جک هیدرولیک آسانسور توضیح داده می گردد. اساس جک با طولی بیش تر از اندازه مایحتاج معمولا همدم با کارسلینگ بالابر هیدرولیک تحویل داده میگردد. ولی اندازه  خرید بالابر ظریف آن با دقت به وضعیت محل پروژه در هنگام نصب انتخاب می گردد. احتساب پایه جک یکی‌از قسمت های محاسبات بالابر هیدرولیک در مرحله اجرا میباشد.

محور جک هیدرولیک آسانسور چیست؟
در نصب آسانسورهای هیدرولیک با جک کنار غیرمستقیم، جک بایستی روی محور ای سفت خواهد شد. این مبنا از سمت دیگر روی زمین قرار میگیرد. به این ترتیب  بیسون صنعت می بایست استقامت کافی برای تحمل کل نیروهای وارد بر سر جک و وزن خویش جک را داشته باشد. در پایان نیروهای وارد بر مبنا جک نیز تفحص و پژوهش خواهند شد. اما احتساب نیروهای وارد بر جک آسانسور هیدرولیک محاسبات مستقل ای داراست که در مکان دیگر مورد استیناف قرار می‌گیرند.

به حساب آوردن ارتفاع اساس جک آسانسور
برای به حساب آوردن ارتفاع مبنا جک به مطرح شدن بی آلایش می بایست آحاد اندازه ارتفاع جک در شرایط به طور کامل گشوده و طول کادر فلکه و یک مسافت اعتقاد و باور را از ارتفاع کل ریل چاه آسانسور نادر کرد. مقدار به دست آمده موازی با ارتفاع مبنا جک خواهد بود. البته برای فهم بهتر مایحتاج است هر مورد از موارد آورده شده را گستردن دهیم.

ارتفاع مجموع ریل آسانسور
ارتفاع ریل در چاه بالابر موازی با مسافت عمودی پایین ترین نقطه ریل تا بالاترین نقطه آن میباشد. در‌حالتی که در چاه آسانسور ریل از کف چاهک تا انتهای سقف چاه امتداد یابد، ارتفاع ریل با طول تمام چاه موازی میباشد. ولی در اکثر اوقات موردها انتهای ریل از سقف چاه دارنده مسافت می‌باشد.

ارتفاع جک در موقعیت گشوده
خواسته از جک در موقعیت گشوده قوانینی می باشد که شفت جک تا پایان از سیلندر خارج می باشد. پاره ای که شفت قادر است از سیلندر بیرون گردد موازی با کورس بی نقص آن میباشد. این اندازه موازی با تمام کورس و اضافه کورس جک میباشد. کورس جک نیز موازی با نصف ارتفاع مسیر آسانسور در سبک جک در کنار غیرمستقیم میباشد. بنابراین بایستی در احتساب ارتفاع جک در حالت گشوده نصف ارتفاع مسیر (کورس)، مقدار اضافه کورس (معمولا ۲۵ سانتیمتر) و همینطور ارتفاع تمام سیلندر را جمع کرد.

کادر فلکه و مسافت اعتقادوباور
یک فلکه باطن یک کادر روی شفت جک تعبیه میگردد. منظور از طول فریم فلکه مسافت راز شفت تا بالاترین نقطه فریم میباشد. همینطور باید یک مسافت اعتقادوباور برای انتهای کادر فلکه تا بالاترین نقطه ریل در لحاظ گرفت.

احتساب نیروهای وارد بر اساس جک
اساس جک بایستی در ازای نیروهای وارده دارنده مقاومت کافی باشد. برای این منظور شالوده می بایست از نظر صورت هندسی و مقاومت مصالح گزینه تفحص قرار گیرد. می بایست در لحاظ داشت که جک روی پایه درنظرگرفته شده و مجموع نیروهای وارد به جک به اساس انتقال میابد. در سیستم های جک غیرمستقیم نیروی وارد بر سرجک به جهت شیوه آرایش و پیرایش سیم بکسل و فلکه و کشش دوطرفه سیم بکسل مساوی دو موازی وزن تک تک است.

وزن مجموع دربرگیرنده حداکثر گنجایش توشه، وزن کابین و متعلقات آن، وزن کارسلینگ و همینطور وزن فلکه و سیم بکسل میباشد. وزن مجموع جک دربرگیرنده سیلندر و پیستون نیز باید به این وزن اضافه گردد که به پایه وارد می گردند. همینطور دقت به این نکته موردنیاز هست که محور جک از لحاظ بنا ای مانند ردیف فعالیت کرده و بایستی نیروی بحرانی کمانش و مقدار موثر کمانش در آن احتساب شود. برای به حساب آوردن نیروی کمانش، به حساب آوردن ارتفاع پایه جک آسانسور هیدرولیک و زمان و مال محور و ضریب ایمنی ما یحتاج می‌باشد.