۱) بالابرهای مفصلی
جهت دسترسی به ارتفاعات متعدد از ۱۰ الی ۲۵ متر، در هر نقطه ای که تعمیر، مراقبت و سرویس ها نیاز باشد، قابل استعمال هست. جنبش بازوهای (بوم) این سبک بالابرها به صورت کامل بوده و اقتدار مانور بالایی را ساخت می‌کند. این نوع بالابرها نیز دارنده انواع خویش مشوق (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا خرید بالابر این که قابل نصب بر روی خودرو و نبز قابل یدک بوده و دسترسی افقی از ۵ متر به بالا را تشکیل داد می‌کنند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم به بالا متغیر میباشد.
 
بالابرهای مفصلی
 
 
 
۲) بالابرهای تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۲ متر تا ۱۰۰ متر را قابلیت‌پذیر میسازند. حرکت بازوی (بوم) این سبک بالابرها به طور تلسکوپ بوده و به همین استدلال دسترسی به طول بسیار زیاد را ممکن می‌سازد ولی در مقایسه با نوع مفصلی از توان مانور کمتر و نقاط کور بیشتری برخوردار بیسون صنعت است. برخی از سبک‌های این دستگاه دارنده یک بازوی متحرک آخری (Jib) یا این که اصطلاحاً فلای بوم، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح عرش هست. این بالابرها نیز دارنده گونه های خویش جایزه (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک میباشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر میباشد و در برخی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز میرسد.
 
بالابرهای تلسکوپی
 
۳) بالابرهای مفصلی-تلسکوپی
این نوع بالابرها دسترسی از ۱۴ متر تا ۴۵ متر را قابلیت‌پذیر می‌سازند. این نوع از بالا بر دارنده دو نوع بازو (بوم) یکی‌از با تکان بدون نقص مانند و دیگری با حرکت تلسکوپ مانند است. به همین جهت در مقایسه با گونه های مفصلی و یا این که تلسکوپی از اقتدار مانور بسیار زیاد و نقاط کور کمتری برخوردار‌است. بعضی از سبک‌های این دستگاه نیز دارنده یک بازوی متحرک پایانی (Jib)، جهت دسترسی هرچه بیشتر به سطح افق بوده که اقتدار مانور و سهولت به کارگیری را بسیار ارتقاء خواهد بخشید. این بالابرها نیز دارنده اشکال خویش پاداش (دیزلی، برقی، هیبریدی) و یا این که قابل نصب بر روی خودرو و نیز قابل یدک هستند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر است.
 
اشکال بالابر و کاربرد آن
 
 
 
در پی بخوانید: شاول چیست؟
 
۴) بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
بالابرهای عنکبوتی بصورت شایان توجه قابلیت و امکان کار در طول را ارتقا میدهند. نیاز به فضای معدود و طول دسترسی بالا این بالابرها را حاذق می‌سازد تا از هر مانعی چهت نیل به دفتر کار به راحتی عبور کنند. پهنا معدود این نوع آسانسور در هنگام بسته گردیده عبور از درب‌ها را ممکن ساخته و در سبک‌های تسمه‌ای عبور از سطح های ناهموار خاکی، چمن و حتی بالاروی از پله امکان‌پذیر میباشد. نیروی محرکه قوی، قدرت مانور بالا و توزیع وزن مطلوب را در‌این بالابرها ضمانت می‌کند. پیاده سازی ویژه جک‌های جانبی اذن به کار گیری از بالا بر را تا شیب‌های ۴۰ رتبه به این دستگاه‌ها می‌دهند.
 
بالابرهای عنکبوتی (Spider Lifts)
 
۵) بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
این بالابرها مدل، کم وسعت و پیاده سازی گردیده جهت اطراف‌هایی با سطح های کف با مقاومت پائین و آسیب پذیر است. این نوع پلاتفرم‌های الکتریکی جهت اطراف‌های داخلی با سطح هموار گزینه استفاده قرار می‌گیرد. بالابرهای الکتریکی تک ریل از طول ۷ الی ۱۴ متر جانور است، بسیار مدل بوده و امکان انتقال بسیار آسوده و بها تحت‌خیس دارند اما در قبال در مقایسه با دیگر بالابرها از گنجایش کمتر، جنبش‌های بیشتر، طول بسته گردیده بیشتر و قدمت کمتری برخوردارند. بعضی از انواع ۲ ریل و ۴ ریل نیز برای ارتفاعات فراتر وجود دارا‌هستند که در مقایسه با سبک‌های تک ریل از نوسانات کمتری برخوردار است و سکوی کار والا تری دارااست.
 
بالابرهای ریلی دستی (Push Around Platforms)
 
۶) بالابرهای قابل یدک
این نوع از بالابرها با قابلیت و امکان‌های چندگانه جهت به کار گیری در حوالی‌های داخلی و فرنگی با دسترسی طول ۵ الی ۲۲ متر ساخت و ساز گردیده و یکی‌از شایسته ترین گونه های بالا بر، برای استعمال‌های حرفه ای و یدک کشیدن در فاصله‌های وقت گیر به حساب می‌آید. وسعت کم و مدل بودن این ماشین‌ها به یاور چرخ‌های خودرویی مستعمل در آن، این قابلیت را آماده می‌نماید تا به هر تارنما کاری و سطوح ناهموار خاکی و شنی یدک کشیده گردد. جک‌های جانبی آن قابلیت و امکان تعادل و ثبت حتی روی زمین‌های ناهموار را دارا هستند. بالابرهای قابل یدک در گونه های تلسکوپی، مفصلی، مفصلی-تلسکوپی و آکاردئونی مو جود میباشند. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۰۰ کیلوگرم متغیر می‌باشد.
 
بالابرهای قابل یدک
 
پیرو بخوانید: اجاره خودروبر
 
۷) بالابرهای خودرویی/کامیونی (Truck Mounted Platforms)
با نصب بالابرهای بوم لیفت مفصلی، تلسکوپی، یا این که مفصلی-تلسکوپی و همینطور بالابرهای قیچی بر روی خودروهای باری، گونه های بالابرهای خودرویی ساخت میگردند. این نوع بالابرها برای طی فاصله‌های وقتگیر، جهت به کارگیری شهری، برون شهری و خدماتی مطلوب بوده و دسترسی از طول ۱۰ متر تا ۱۰۰ متر را امکان‌پذیر می‌سازد. گنجایش این بالابرها از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۴۵۰ کیلوگرم متغیر میباشد و در برخی سبک‌های خاص به ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز میرسد.
 
بالابرهای خودرویی کامیونی (Truck Mounted Platforms)
 
۸) بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
پلاتفرم‌هایی ایده‌آل جهت به کارگیری در جای ‌های با دسترسی طاقت فرسا می باشند. بالابرهای عمودبر بصورت مستقیم از طول ۶ تا ۱۰ متر ترفیع می‌کنند. این بالابرها عمدتاً جهت شغل های تعمیر و مراقبت و استفاده در انبارها و مغازه‌ها گزینه به کارگیری قرار می گیرند. این بالابرها قابل به کار گیری در دور و اطراف‌های داخلی و فرنگی بوده و با به کار گیری از لاستیک‌های سپید هیچگونه ردی از خویش روی کف اطراف عمل باقی نمی‌گذارند.
 
بالابرهای عمودبر (Vertical Masts)
 
۹) بالابرهای آکاردئونی (قیچی)
این بالابرها از طول ۳ متر تا ۳۰ متر، جهت شغل در ارتفاعات متعدد ساخت می‌شود. این نوع بالابرها جهت استعمال درخصوص‌های ساخت، سرویس ها همگانی، شست‌وشو، تعمیرات، نگهداری، رنگ آمیزی، آزین بندی و… ساخته شده که برای استعمال راحت در فضاهای باریک مطلوب میباشد. گنجایش بالا، سطح کلان مرتبه، امکان فعالیت همزمان یکسری نفر، طول بسته گردیده کوتاه و تکان‌های اندک در حین از مزیت‌های این نوع بالا بر میباشد. بالابرهای سیار قیچی میتواند خویش محرک، قابل یدک و یا این که قابل انتقال توسط نفر باشند. انواعی که مجهز به موتور دیزل یا این که موتور بنزینی هستند جهت عمل در مکانهایی با سطح های ناهموار و گونه های دارنده موتور الکتریکی جهت شغل در فضاهای داخلی مطلوب هستند. گنجایش سبد این دستگاه‌ها از ۲۳۰ کیلوگرم تا ۲۰۰۰ کیلوگرم میباشد.