هنگام به کار گیری از بالابر نفربر هیدرولیکی به چه موارد ایمنی بایستی دقت کرد؟
در صورتیکه تصمیم به خرید آسانسور نفربر داراست و یا با یکی آن ها رمز و فعالیت دارید باید همواره موارد ایمنی استفاده از آن را هم در نظر بگیرید.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلایر، با خلاقیت آسانسور هیدرولیکی معیار رویدادها فعالیت در طی کاهش چشم‌گیری داشته هست اما همچنان عدم توجه به نکات ایمنی خطرآفرین می باشد.
 
آسانسور نفربر هیدرولیکی به دلیل افزایش قابل‌ دقت ایمنی کار در زمان همواره گزینه اعتنا مراکز صنعتی و خدماتی هست؛ ولی همانند هر وسیله دیگری که برای آسودگی بشر ابداع‌ شده، استعمال از بالابر هیدرولیک نیز الزاماتی دارااست که برای ایمنی بیشتر می بایست به آن اعتنا شود. مهم‌ترین نگرانی اوپراتورها و کاربران یک آسانسور مسئله ایمنی آن در طی به‌ویژه تعادل و سقوط می‌باشد.
 
به‌طورکلی مهم ترین پارامتر هنگام خرید و تعیین آسانسور نفری، کاربرد دستگاه می‌باشد. به‌طور مثال بالابرهای تک‌ریل و تک دکله برای فضای باز مناسب نیستند زیرا در ازای باد و نیروهای جانبی تحمل زیادی ندارند. همچنین هنگامی‌ که اپراتور در حین کارهای سنگین جاری ساختن می­‌دهد، نیاز به جاری ساختن نیروهای جانبی بیشتری دارااست که بالابر نفربر آلومینیومی آیتم مناسبی به‌حساب نمی‌آید.خرید بالابر  پس در گام اول مصرف‌کنندگان بایستی به گزینش بالابر اعتنا نمایند و در‌صورتی‌که بالا بر آن‌ها برای حالت مشقت بار‌کاری طراحی نشده است از آن درین شرایط استفاده نکنید.
به کارگیری از بالا بر هیدرولیکی نفربر، بسیار معمولی می‌باشد اما درعین‌ حال نیاز به هوشیاری اوپراتور، شایستگی فرضی، توجه و آموزش دارد. بخصوص اوپراتورها باید موردها ایمنی را جدی بگیرند. توجه به‌سلامت فیزیکی دستگاه، کارایی صحیح سنسورهای ایمنی، تمیزی سبد و سکوی شغل بالابر نفری (برای پرهیز از سر خوردن پای اوپراتور) ازیک‌طرف و دقت به عامل ها محیطی از سوی دیگر حائز اهمیت می باشد.
به‌طور مثال یکی از مواردی که همواره اوپراتور بالابر هیدرولیکی را ارعاب می‌کند، خطر برق‌گرفتگی به‌ویژه در محیط‌های خارجی می‌باشد. رعایت فاصله اصولی و مناسب از کابل‌های توزیع برق باید در راهبرد کاربران بالابر قرار گیرد تا خطر برق‌گرفتگی به دستکم برسد. توجه به‌سرعت باد، شیب زمین، محکم بودن سطح زمین و استقرار صحیح بالابر از نکاتی است که اوپراتور باید نسبت به آن آگاهی داشته و ظرفیت‌های دستگاه خود را بشناسد. نصب پوسترهای ایمنی کار با بالا بر در حوالی که به وسیله کلایر، او‌لین تولید کننده بالابر در کشور ایران ترجمه‌ گردیده‌است می­‌تواند به سطح دور اندیشی و هوشیاری پرسنل شما کمک کند.
پوسترهای ایمنی عمل با بالابر IPAF ترجمه‌شده به وسیله کلایر
 
در بسیاری از حوادث، کارفرمایان و پیمانکاران بدون در نظر گرفتن محدودیت ماشین‌آلات و بدون دقت به نکات ایمنی دست به اقدامات احمقانه‌ای می­‌زنند. کلمه احمقانه شاید مودبانه نباشد ولی حقیقتی است که در هنگام به کارگیری از بالابر، لیفتراک و حتی جرثقیل فیس می­‌دهد. به‌طور مثال قراردادن صندلی و نردبان روی آسانسور نفربر هیدرولیکی بسیار خطرآفرین می باشدبیسون صنعت  . هر لحظه قابلیت داراست اساس‌های صندلی لیز خورده و سقوط از ارتفاع واقعه‌آفرین گردد.
 
در مواردی نیز اعتقاد و باور بیش‌ از حد به ماشین‌آلات و در نظر نگرفتن نکات ایمنی، رویدادها جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت. به‌ویژه در هنگام استعمال از بالابر آکاردئونی (قیچی) این اتفاقات شایع‌تر هست. صراحت دارد که بالابر آکاردئونی از لحاظ تحمل نیروی جانبی و سرعت باد مقاوم‌تر می باشد و شم باور بیشتری در حین به مخاطب القا می­‌کند ولی قرار دادن آن روی لیفتراک برای ارتقا دسترسی به طور کاملً غیرایمن و غیراصولی می باشد.
 
 
اقدام احمقانه اپراتور بالا بر نفربر و بالا بردن دستگاه در هم اکنون عمل با لیفتراک
 
از دیگر مواردی که هنگام استفاده از آسانسور نفر باید به آن دقت شود، ایفا مطالعه‌ها و تعمیرات فرصت‌ای هست. دقت به‌سلامت دستگاه و سرویس به‌موقع آن، علاوه برافزایش عمر دستگاه و محافظت سرمایه شما، از بروز حادثه ها ناگوار ناشی از نقص فنی نیز پرهیز خواهد کرد.