بالابر هیدرولیک چیست؟

بالابر هیدرولیک به ماشینی گفته می شود که برای حمل نفر و یا بار از آن به کارگیری می‌شود و علی رقم تصور عامه مردم، با جرثقیل ها و لیفتراک ها تفاوت داراست.این نوع بالابر ها نمونه ای از آسانسور ها می باشند که هیدرولیک در آن محرکی هست که سبب بالا رفتن آن می‌شود.
 
بالابر هیدرولیک گونه های و مکانیزم های مختلفی دارااست که در زیر به آنها اشاره خوا‌هیم نمود.
 
بالابرهای جک بی واسطه:
درین بالابرها جک هیدرولیک مستقیما تحت میز بار متصل میشود و آن را به سمت بالا حرکت می‌دهد. از نطر ایمنی و ظرفیت پس از بالابرهای آکاردئونی قرار میگیرد. این بالا بر ها در مغازه ها و فروشگاه ها برای حمل بار به طبقات استفاده می گردد. در‌صورتی‌که نفر نیز بخواهد از این بالابرها به کار گیری کند باید کابین ایمن روی آن قرار داده شود .
 
مزیت بالابر هیدرویکی:
یکی مزیت های بالا بر هیدرولیک با کابین نسبت به آسانسورهای کششی در مصرف برق آن می‌باشد. در حالتی که بالابر صعودی در تکان هست الکتروموتور روشن می شود ولی اگر‌که رو به پایین باشد فقط شیر برقی تخلیه فعال می شود که کار تخلیه روغن را اعمال می‌دهد که هم در مصرف برق صرفه جویی می‌گردد هم بی صداست.
 
یکی از از سایر از مزیت های بالابر هیدرولیک نداشتن گودال و موتورخانه می‌باشد که در اکثر منازل به علت نداشتن فضای کافی برای این کار از بالابرهای هیدرولیکی به کار گیری می کنند.
 
ویژگی بسیار مهم دیگر بالابر هیدرولیکی این می باشد  بیسون صنعت  که برای نصب این نوع بالابر نیاز به تخریب یا نیاز به چاله بالابر یا بتون ریزی در بخش فوقانی وجود ندارد.
 
طراحی بالا بر با هر اطراف : تنوع بسیار زیادی از طراحی برای معماران و طراحان وجود دارد که با تمرکز به نیاز شما میتوانند در خانه شما پیاده کنند . سوای محدودیت در درب ها و یا شکل کابینت ،خرید بالابر  یعنی حتی می توانید فارغ از گذاشتن درب از آن استفاده شود،همینطور قابلیت انعطاف پذیری آسانسور هیدرولیک با هر مکانی سبب ساز افزایش جذابیت آن در میان مردم شده است .